Ładowanie samochodu elektrycznego w domowych warunkach łączy się z większym zużyciem prądu i wyższymi rachunkami. Innymi słowy, dom ładuje samochód. Volvo postanowiło spróbować zrobić na odwrót.
EX90 jest pierwszym samochodem Volvo, który jest przystosowany do ładowania dwukierunkowego. Innymi słowy, może dzielić się swoją energią z innymi urządzeniami. Dla przykładu załóżmy, że EX90 został naładowany nad ranem i załapał się na niskie ceny prądu. Dodatkowo, prąd w punkcie ładowania pochodził głównie ze źródeł odnawialnych. Po powrocie do domu, EX90 zostaje podłączony do sieci energetycznej. Pod wieczór jego algorytm zauważa, że ceny prądu są znacznie wyższe, zatem postanawia oddać część swojej energii domowym urządzeniom. Dzięki temu nie dość, że jest taniej, to wprowadzamy w obieg więcej zielonej energii.
EX90 nie będzie się jednak ograniczał. Równie dobrze może przekazać swoją energię innym samochodom Volvo, lub posłużyć za akumulator na kółkach, kiedy jesteśmy w terenie. Co istotne, algorytm EX90 będzie automatycznie ładował i rozładowywał baterię w sposób kontrolowany, aby ograniczyć jej zużycie.
Dzięki Volvo EX90 zasilisz swoje życie. Baterię można wykorzystać na wiele sposobów: poczynając od doładowania roweru elektrycznego w czasie podróży po podłączenie kuchenki turystycznej na świeżym powietrzu podczas weekendowego biwaku. Może nawet zasilać dom podczas godzin szczytu, gdy obowiązują najdroższe taryfy.
Olivier Loedel, dyrektor ds. ekosystemu elektryfikacji
Ładowanie Car2home jest konceptem jak najbardziej realnym i zostanie wprowadzony na wybranych rynkach. Wiadomo też że w początkowej fazie nie będzie usługą standardową w każdym modelu i na każdym rynku, co jednak może się zmienić z biegiem czasu.
źródło: www.volvocars.com