Ponieważ samochody PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle, pl. Hybryda z możliwością doładowania z gniazdka) stanowią już 44% sprzedaży wszystkich samochodów Volvo w Europie, postanowiono skupić się na ich rozwoju i poprawić wszystkie osiągi.
Modernizację rozpoczęto od powiększenia akumulatorów o 60% i wstawienia mocniejszych silników elektrycznych do wszystkich nowych pojazdów z serii 60 i 90 (modele S60, S90, V60, V90, XC60 i XC90) w wariantach zarówno T6 jak i T8.
Powiększone akumulatory pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym ładowaniu, który zależnie od modelu wynosi od 68 do 91 kilometrów wedle standardów WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, pl. Światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich).
Mocniejszy o 65% silnik elektryczny napędzający tylnią oś może pochwalić się aż 145 KM, a moment obrotowy wzrósł z 240 na 309 Nm. Dodatkowo zrezygnowano z mechanicznej sprężarki silnika spalinowego i dodano generator rozruchowy o mocy 40 kW. Dzięki niemu samochód sprawniej rusza, a przełączenie silnika elektrycznego na spalinowy jest niemal natychmiastowe.
Większa moc umożliwia rozpędzenie samochodów do 140 km/h na samym tylko silniku elektrycznym, co jest wynikiem o 20 km/h lepszym niż osiągały poprzednie modele. Dodatkowo, dodane konie mechaniczne pozwalają na zamontowanie przyczepy cięższej o 100 kilogramów niż wcześniej. Co równie istotne, poprawiono przyśpieszenie od od 0 do 100 km/h, które zależnie od modelu wynosi od 4,6 do 5,7 sekundy.
Jazdę dodatkowo usprawnia funkcja One Pedal Drive w modelach XC60, S90 i V90, która umożliwia wyhamowanie pojazdu po puszczeniu pedała gazu. Poza tym, aktualna klimatyzacja także jest zasilana energią elektryczną, co sprawia że pojazd w ogóle nie zużywa paliwa w trybie elektrycznym.
źródło: www.volvocars.com