Volvo po raz kolejny dowiodło, że stoi na podium bezpieczeństwa drogowego dzięki swoim nieustannym wysiłkom, a nie utartym stereotypom. Tym razem samochody marki Volvo zostały poddane próbie w ośrodku badawczym w amerykańskim stanie Virginia, gdzie instytut IIHS (pl. Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) postanowił je porozbijać i zobaczyć co się stanie.
Instytut jest aktywny od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku i od tego czasu prowadzi niezależne badania nad bezpieczeństwem samochodów, ruchu drogowego oraz infrastruktury. Od 1992 postanowiło wyławiać z ofert rynkowych najbezpieczniejsze pojazdy i przyznawać im tytuły dwa tytuły: Top Safety Pick (pl. Najbezpieczniejszy wybór) oraz Top Safety Pick Plus (pl. Najbezpieczniejszy wybór z plusikiem) za wyjątkowo bezpieczne auta.
Nowy model Volva XC40 Recharge otrzymał właśnie najwyższy tytuł w tym teście, co sprawiło że stał się pierwszym elektrycznym i kompaktowym SUV-em na świecie, który go w ogóle zdał! Dzięki temu XC40 Recharge dołączył do innych modeli Volva, które także otrzymały tytuł TSP+, czyli do wszystkich. Dokładnie tak, 100% oferowanych obecnie samochodów Volva posiada tytuł najbezpieczniejszego pojazdu według Insurance Institute for Highway Safety. Wiesz jaka marka również może się tym poszczycić? Ja też nie wiem. Może dlatego, że takiej nie ma.
Niezależnie od rodzaju nadwozia, napędu czy wyposażenia, każde Volvo oferuje najnowocześniejszy poziom ochrony w razie wypadku. Jesteśmy dumni, że IIHS docenił to, przyznając każdemu pojazdowi, który obecnie produkujemy, nagrodę Top Safety Pick Plus. Żadna inna firma nie otrzymała tego wyróżnienia w kompletnej gamie oferowanych samochodów.
Anders Gustafsson, Prezes i CEO Volvo Car USA
Jednym z głównych czynników, które zagwarantowało pozycję Volva jest bardzo bogate wyposażenie podstawowe, obfitujące w systemy bezpieczeństwa, które ostrzegają o kolizjach i awaryjnym hamowaniu. Departament ds. bezpieczeństwa firmy Volvo nie ustaje w wysiłkach, proponując nam coraz to nowe rozwiązania, takie jak ograniczniki prędkości, system utrzymania pasa ruchu i jeszcze więcej bajeranckich czujników.
źródło: www.volvocars.pl