Materiału luksusowe powinny być ekologiczne

Do takich wniosków doszło Volvo Cars po otrzymaniu raportu o potrzebach konsumentów produktów luksusowych. Raport został opracowany przez firmę The Future Laboratory, która od ponad dwudziestu lat przygotowuje analizy przyszłych trendów konsumenckich i pomaga firmom dostosować do nich swoje strategie długofalowe.

Badania opublikowane w raporcie „The Rise of Conscious Design” potwierdziły jak wielką wagę ma polityka środowiskowa producenta na wybór ich produktu. Stwierdzono, że 2/3 konsumentów jest zainteresowanych informacją czy wykorzystane materiały są ekologiczne, a ich ślad węglowy neutralny. Wnioski wysnuto na podstawie licznych, istniejących już badań oraz wywiadach z liderami branży, takimi jak Stella McCartney, 3.1 Phillip Lim, Sourcemap i Bentu Design.

Wnioski prowadzą do czynów i zmian, takich jak potrzeba znalezienia eleganckiego zamiennika skórzanych tapicerek. Materiał musi być ekologiczny i najlepiej pochodzić z recyklingu, ponieważ Volvo Cars dąży do pracy w obiegu zamkniętym już w 2040 roku.

Mamy wizję tego, dokąd musimy zmierzać w przyszłości. Pierwszy krok to wykorzystanie zrównoważonych, naturalnych i pochodzących z recyklingu materiałów. Następnym wyzwaniem jest zmiana tego, co robimy z tymi materiałami. Materiały, z których produkujemy nie muszą pozostawać częściami tych samych aut na zawsze. Można je przetworzyć w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym.

Robin Page, szef designu Volvo Cars.

Warto w tym miejscu przypomnieć nowy materiał stworzony przez Volvo Cars – Nordico. Jest to materiał tekstylny stworzony z butelek PET z recyklingu, korków z przemysłu winiarskiego i biomasy ze szwedzkich lasów. Pierwszym pojazdem, wyposażonym w nowe wnętrze będzie pionierski model elektryczny C40 Recharge.

źródło: www.volvocars.com