Po raz pierwszy od ćwierć wieku, z fabryki Volvo Cars wyjechały pojazdy z tylnim napędem. Należą do nich: elektryczny C40 i hybrydowy XC40, które dodatkowo zostały wyposażone w silniki elektryczne drugiej generacji, samodzielnie zaprojektowane i wyprodukowane przez Volvo.
Nowe silniki, które występują w dwóch wariantach, zwiększyły zasięg pojazdów na jednym ładowaniu, oraz ilość koni mechanicznych Co prawda, akumulatory mają taką samą pojemność jak wcześniej, ale poprawiono ich wydajność dzięki zmianom w systemie chłodzącym.
Słabsza bateria o mocy 238 KM umożliwia XC40 przejechanie dystansu do 425 km, a C40 aż 476 km (wedle WLTP). Jej czas ładowania od 10%-80% wynosi 34 minuty, do czego jest niezbędna ładowarka prądu stałego o mocy 130kW.
Mocniejsza bateria o mocy 258 KM, będzie napędzać XC40 na dystansie 515 km, a C40 na dystansie 533 km (wedle WLTP). Od 10%-80% można ją załadować mocniejszym prądem stałym (200kW) w czasie 28 minut.
Warto przypomnieć, że czas ładowania zależy od temperatury na zewnątrz, temperatury akumulatora, sprzętu użytego do ładowania oraz stanu samochodu jak i akumulatora.
źródło: www.volvocars.com