Unreal Engine

Unreal Engine

Mogłoby się wydawać, że branża gier komputerowych wpływa na producentów samochodów jedynie kiedy mają wolny czas i chcą się trochę rozerwać. Opcjonalnie może także wpływać na projektantów, zachęcając ich, by w następnym projekcie spróbowali z czymś latającym i z dodatkowymi laserami. Okazuje się jednak, że istnieje materia w której obie branże mogą współpracować dla dobra kierowców.

Firma Epic Games jest specjalistą na rynku gier komputerowych oraz nowych oprogramowań. Oprócz kilku głośnych i niezwykle popularnych tytułów takich jak Fortnite lub Unreal, opracowali własny silnik umożliwiający tworzenie niezwykle realistycznych grafik 3D w czasie rzeczywistym – Unreal Engine.

Volvo Cars postanowiło wykorzystać Unreal Engine do opracowania nowych interfejsów na wyświetlaczach w kabinie kierowcy. Wyniesie to usługi informacyjno-rozrywkowe na zupełnie nowy poziom z bogatszymi kolorami, wyraźniejszymi grafikami oraz nowymi animacjami. Dodatkowo, nowy interfejs będzie dwa razy szybszy niż ten obecnie stosowany. Samo generowanie grafik na ekranie informacyjnym dla kierowcy będzie 10-krotnie szybsze!

Dobra grafika to nie tylko wyższy komfort i lepsze wrażenie, ale także bezpieczniejsza jazda. Czytelne i szybkie przekazanie istotnych informacji sprawia, że samochód staje się coraz bardziej spersonalizowanym urządzeniem. A dzięki Unreal Engine w naszych samochodach jeżdżenie Volvo będzie jeszcze przyjemniejsze.

Henrik Green, dyrektor ds. produktu w Volvo Cars.

Nową grafikę na ekranie kierowcy ujrzymy już w tym roku, podczas prezentacji całkowicie nowego pojazdu Volvo Cars o elektrycznym napędzie. Będzie to flagowy pojazd marki, która nieustannie dąży do stania się producentem samochodów o napędzie wyłącznie elektrycznym.

źródło: www.volvocars.com