W ciągu 12 miesięcy sprzedano 741 200 samochodów Volva, z czego w trzecim kwartale aż 26% sprzedaży całkowitej stanowiły samochody Recharge. Z tego Hybrydy Plug-In stanowiły 22% a samochody całkowicie elektryczne 4%. Liczby te powinny urosnąć w 2022 roku dzięki wprowadzeniu na rynek nowego modelu elektrycznego Volvo C40 Recharge. Dodatkowo zakłady produkcyjne w Gandawie (Belgia) oraz Taizhou (Chiny) skupią się na produkcji samochodów elektrycznych i powiększą swoje zdolności produkcyjne z 15 000 pojazdów do 150 000, co powinno nastąpić w drugiej połowie 2022 roku.
Podczas spotkania z kolegami z branży oraz przedstawicielami rządów na konferencji klimatycznej ONZ COP26 w Glasgow, celem podpisania deklaracji przejścia na napęd elektryczny, wysłaliśmy jasny sygnał: trzeba działać natychmiast. Dla Volvo Cars oznacza to, że zamierzamy przekształcić się najszybciej w całej branży i zostać w 2030 roku producentem aut tylko elektrycznych oraz osiągnąć do 2040 roku neutralność klimatyczną.
Håkan Samuelsson, Volvo Cars
Podsumowanie finansowe po dziewięciu miesiącach i w trzecim kwartale 2021 roku:
źródło: www.volvocars.com
Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…
Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…
Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…
Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…
MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…