Co prawda do wykonania obu powierzchni używa się zbliżonych materiałów. W obu przypadkach bierze się kruszywo, czyli pokruszone skały, takie jak granit, bazalt czy skały polodowcowe i łączy spoiwem, czyli asfaltem lub cementem.
Szacuje się, że wierzchnia część asfaltu „wyciera się” po 12-15 latach w zależności od intensywności ruchu, po czym należy go wymienić. Aczkolwiek warstwa konstrukcyjna ma gwarancję na 30 lat. Tak samo jest z nawierzchniami betonowymi, aczkolwiek w tych mogą powstać szczeliny dylatacyjne, które trzeba wymieniać co 10 lat.
Dzięki temu, że wykonawcy mają obecnie wybór materiałów, oferty budowy stają się coraz bardziej korzystne. Niedość, że wykonawca może pracować z materiałem na którym najlepiej się zna, to dodatkowo może sprowadzić materiał po lepszych kosztach w zależności od jego dostępności. Aczkolwiek niezależnie od wybranego materiału, gwarancja musi być w obu przypadkach jednakowa – 30 lat użytkowania.
źródło: https://www.gov.pl/
Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…
Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…
Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…
Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…
MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…