SSAB do produkcji swojej stali wykorzystuje wodór zamiast tradycyjnych paliw kopalnych, co stanowczo zmniejsza emisję dwutlenku węgla i prawie nie wpływa na środowisko naturalne. Stal zostanie wykorzystana do budowy szkieletu ciężarówek (podłużnicy ramy samochodu), na której zostaną ulokowane wszystkie pozostałe elementu pojazdu. W przyszłości, kiedy produkcja stali ekologicznej będzie szerzej dostępna, posłuży ona do wykonania także innych elementów.
Będziemy zwiększać wykorzystanie materiałów wolnych od paliw kopalnych we wszystkich naszych samochodach ciężarowych tak, aby uzyskać efekt zerowej emisji netto nie tylko podczas eksploatacji, ale także w odniesieniu do materiałów, z których są zbudowane.
Jessica Sandström, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.
Co istotne, 30% nowych pojazdów ciężarowych będzie się składać z materiałów pochodzących z recyklingu. Sam pojazd, po zakończeniu swojego żywota, zostanie poddany recyklingowi aż w 90%. Dzięki temu, Volvo Trucks będzie coraz bliżej osiągnięcia swojego celu, którym jest produkcja w obiegu zamkniętym i neutralnym dla klimatu.
źródło: www.volvogroup.com
Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…
Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…
Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…
Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…
MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…