Dodatkowym elementem sprawczym jest marszałek województwa lub starosta, który stwierdzi, że normy hałasu zostały przekroczone i trzeba postawić dodatkowe ochrony akustyczne.
Aby zaimplementować rozwiązanie chroniące od hałasu, najpierw należy wykonać dokumentację (studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i raport o oddziaływaniu na środowisko) i otrzymać zgodę środowiskową. W przypadku już istniejących dróg, GDDKiA może wybudować wał ziemny, konstrukcję ziemno-betonową, ekrany ziemne lub właśnie ekrany akustyczne.
Ekrany akustyczne są najczęściej wybieranym rozwiązaniem, ze względu na łatwość ich dostosowania do zabudowy i warunków terenowych. Takie ekrany są najczęściej plastikowe lub wykonane z trocinobetonu. Powstają one jeśli dźwięk pochodzący z drogi przekracza następujące normy:
Jeśli natomiast celem jest ochrona środowiska przed jeszcze nie istniejącymi zagrożeniami, droga może być tak zaprojektowana, aby na zagrożonym hałasem odcinku, została poprowadzona w wykopie. Lub w ogóle, została zaprojektowana tak, by omijała tereny zabudowane.
źródło: www.gov.pl
Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…
Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…
Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…
Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…
MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…