Jak donosi biuro prasowe Volvo Cars, fabryka silników w Skövde ma stać się jedną z pierwszych placówek wytwarzających silniki elektryczne, opracowane przez centrum badawcze Volva. Zatem, przemalowanie na zielono odbędzie się w sposób całkowicie metaforyczny, co powinno oszczędzić sporo taśmy malarskiej i nerwów kadry nadzorczej.
Wspomniana fabryka już w 1927 roku zasilała swoimi silnikami pierwsze pojazdy marki Volvo. Postanowiono zatem nie porzucać miejsca, które przez prawie sto lat budowało, dosłownie i w przenośni, pozycję marki i przebranżowić ją wedle bieżących potrzeb. Zainwestowano 700 mln koron szwedzkich (ok. 312 mln złotych), aby już w 2025 roku na taśmach produkcyjnych zabłysnęły pierwsze gotowe silniki elektryczne.
Należy zaznaczyć, że takie wielkie zmiany nie mogą zostać przeprowadzone w wyniku jednorazowej rewolucji, która mogłaby skończyć się niegrzecznym wymachiwaniem flagami i rosnącą nostalgią za Bastylią. Aby uniknąć problemów, modernizacja będzie przebiegała powoli i wieloetapowo. Na początku fabryka zajmie się montowaniem gotowych silników elektrycznych w najnowszych modelach Volva. Dopiero w późniejszej fazie fabryka zajmie się montowaniem swoich własnych silników.
Pierwsze Volvo z 1927 roku było napędzane silnikiem zbudowanym w Skövde. Nasz zespół jest wysoko wykwalifikowany i zaangażowany w dostarczanie najwyższej jakości. Więc dobrze jest, że będą częścią naszej przyszłości.
Javier Varela, starszy wiceprezes ds. Operacji przemysłowych i jakości
Produkowanie własnych silników niesie za sobą niewymierne korzyści. Niezależność inżynierów Volva pozwoli na lepszą optymalizację projektów, wykorzystywanie nowatorskich rozwiązań i dostosowanie silników do potrzeb marki, zapewniając im unikalność na rynku.
Fabryka w Skövde będzie ściśle współpracowała z centrami badawczymi w Goeteborgu oraz Szanghaju, gdzie prace ruszą już za kilka tygodni. Jak na razie wszystko wskazuje na to, że projekt szybkiej elektryfikacji marki powiedzie się i już w roku 2025 połowa sprzedawanych samochodów Volva będzie elektryczna, a druga połowa hybrydowa.
www.volvocars.pl