Fabryka powstanie do trzech lat w rodzinnym miejsce Volvo – szwedzkim Göteborgu. Lokalizacja nie jest przypadkowa, ponieważ właśnie tam znajduje się centrum badawczo-rozwojowe Volvo Cars. Nie bez znaczenia jest także obecna w tym regionie infrastruktura przemysłowa napędzana energią odnawialną. Zakłada się, że nowa fabryka ma być wolna od paliw kopalnych i ma stawiać na działanie w obiegu zamkniętym.
Inwestycja wyniesie ok. 30 mld. koron szwedzkich (12,85 mld zł.) i stworzy 3 000 miejsc pracy. Szacuje się, że rocznie fabryka będzie w stanie wyprodukować 500 000 akumulatorów do w pełni elektrycznych samochodów – BEV (eng.battery electric vehicle). Na jej czele stanie Pan Adrian Clarke, były dyrektor Tesli.
Nasze partnerstwo w zakresie ogniw akumulatorowych z Northvolt jest kluczem do naszych strategicznych ambicji w zakresie elektryfikacji. Dążymy do tego, aby do 2030 r. stać się liderem samochodów elektrycznych segmentu premium i sprzedawać wyłącznie pojazdy typu BEV.
Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars
Utworzenie tej gigafabryki w Göteborgu jest decydującym posunięciem, zarówno w celu dalszej transformacji jednego z najbardziej dynamicznych regionów motoryzacyjnych na świecie, jak i zostania wiodącym globalnym dostawcą akumulatorów produkowanych w sposób zrównoważony.
Peter Carlsson, współzałożyciel i dyrektor generalny Northvolt
źródło: www.volvocars.com
Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…
Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…
Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…
Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…
MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…