Prace rozpoczęły się w czerwcu 2016 r. kiedy podpisano umowę z włoską firmą WeBuild. Tunel był drążony metodą górniczą oraz strzałową z użyciem materiałów wybuchowych.
Pierwsze przebicie miało miejsce 23 października 2019 w kierunku Kraków-Zakopane. Drugą nawę tunelu przebito rok później w kwietniu. Warto zaznaczyć, że w tym okresie, pomimo utrudnień wywołanych pandemią COVID-19, prace nie zostały przerwane.
W 2021 roku wykonano instalację elektryczną, oświetleniową i radiową oraz wykonano powłokę ognioochronną i zabezpieczenia na wypadek pożaru.
W roku bieżącym skończono prace porządkowe (montaż dylatacji, układ nawierzchni, malowanie ścian oraz oznaczeń) i przeprowadzono testy wszystkich systemów.
Łączny koszt budowy wyniósł ponad 2,5 mld zł, z czego Unia Europejska dofinansowała ponad 1,2 mld zł.
źródło: www.gov.pl
Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…
Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…
Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…
Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…
MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…