Ciężarówki wodorowe będą mogły przebyć do tysiąca kilometrów na jednym tankowaniu, a z ich rur wydechowych będzie wydobywać się jedynie para wodna. Dodatkowo, będą one same wytwarzać 300kW energii elektrycznej. Co równie istotne, ładowanie ogniwa paliwowego wyprodukowanego przez firmę Cellcentric, będzie zajmować tylko piętnaście minut.
Od kilku lat pracujemy nad tą technologią i to wspaniałe uczucie zobaczyć pierwsze pojazdy jeżdżące na torze testowym. Połączenie napędu elektrycznego z akumulatorów i ogniw paliwowych umożliwi naszym klientom całkowite wyeliminowanie emisji CO2 z samochodów ciężarowych, niezależnie od rodzaju transportu.
Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.
Nowe samochody ciężarowe będą trzecią ekologiczną opcją, wraz z już dostępnymi ciężarówkami napędzanymi biogazem i pojazdami elektrycznymi. Szacuje się, że za kilka lat rozpocznie się faza testów u przewoźników, a wprowadzenie do obiegu nastąpi po 2025 roku.
źródło: www.volvotrucks.com
Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…
Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…
Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…
Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…
MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…