Warning: Trying to access array offset on false in /home/server602317/ftp/wp/wp-content/plugins/schema/includes/integrations/amp.php on line 29
Pokrętła czy panel dotykowy? - Oferta - Dealer - Volvo - Tychy
Aktualności w Volvo

Pokrętła czy panel dotykowy?

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów nowoczesnych samochodów jest futurystyczny wyświetlacz dotykowy pośrodku kokpitu. Dzięki niemu, mamy wszystkie dostępne opcje w jednym miejscu i przy użyciu jednego palca możemy zmienić temperaturę klimatyzacji, podgrzać siedzenia czy ustawić radio. Nie musimy zatem szukać rozproszonych przycisków po  całej desce rozdzielczej i kabinie, co znacznie oszczędza czas. A przynajmniej tak się wydaje.

Redakcja największego czasopisma w Szwecji „Vi Bilägare”, postanowiła się przyjrzeć panelom dotykowym i sprawdzić, czy aby na pewno są praktyczniejsze od tradycyjnych pokręteł. Test był wyjątkowo prosty i sprawdzał czas oraz dystans potrzebny na ustawienie kilku podstawowych funkcji w samochodzie. W trakcie jazdy testowej, kierowca redakcji miał rozpędzić samochód do prędkości 110 km/h i przy pomocy pokręteł oraz przycisków lub panelu dotykowego (w zależności od pojazdu) miał za zadanie:

  • Włączyć podgrzewanie fotela
  • Zwiększyć temperaturę o 2 °C
  • Włączyć odmrażanie tylnej szyby
  • Zresetować licznik kilometrów
  • Ustawić na minimum intensywność podświetlenia liczników i wyłączyć wyświetlacz centralny
  • Włączyć radio i ustawić szwedzki Program 1.

W teście wzięło udział 12 najnowszych samochodów różnych marek, w tym m.in. BMW iX, Dacia Sandero, Mercedes-Benz GLB, Tesla Model 3 oraz Volvo C40. Dla porównania wzięto Volvo V70 z 2005, którego konsola była uznawana za wyjątkowo trudną w obsłudze, przepełnioną przyciskami, których obsługa była wyjątkowo uciążliwa i nieintuicyjna.

Test z porażającą przewagą zwyciężył… nastolatek. Volvo V70 ustanowiło rekord 10 sekund, w trakcie których pojazd przejechał 300 metrów. Do takiego wyniku zbliżyło się jedynie Volvo C40 z wynikiem 13,7 sekund oraz Dacia Sandero z 13,5 sekundami.

Średnia pojazdów była ponad dwa razy większa niż dla V70 i wynosiła 24,7 sekund. Przykładowo, Volkswagen ID.3 przejechał 786 metrów w czasie 25,7 sekund, a Tesla Model 3, potrzebowała 717 metrów i 23,5 sekund. Najgorszy wynik osiągnął MG Marvel R, który przejechał aż 1,37 kilometra, a osoba mierząca czas zasnęła z nudów.

Test jest dobrym rozpoczęciem dyskusji o ergonomii i bezpieczeństwie nowych paneli dotykowych. Pamiętajmy, że niebezpieczeństwo na drodze może pojawić się niespodziewanie w ułamku sekundy, a spędzenie ponad 20 na ustawianiu temperatury nie wydaje się najlepszym pomysłem.

źródło: www.vibilagare.se

MuscleCars

Recent Posts

Volvo EX30 – najlepszy samochód miejski 2024 roku na świecie

Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…

3 tygodnie ago

„Wybuchowe” place budów

Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…

3 tygodnie ago

Volvo Car Poland – rekordowy udział w rynku i liczba rejestracji w 2023 roku

W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…

2 miesiące ago

Ulepszenia samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz standaryzacja nazw w Volvo Cars

Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…

2 miesiące ago

Przetargi zaplanowane do ogłoszenia w 2024 r.

Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…

4 miesiące ago

EM90 – nowy minivan klasy Premium

MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…

5 miesięcy ago