Prace nad TS-26 rozpoczęły się w grudniu 2020 roku od strony południowej. Składa się on z dwóch naw dla ruchu pojazdów – wschodniej o długości 2 301,88 m i zachodniej o długości 2 272,2 m. Znajdziemy w nim aż osiem przejść ewakuacyjnych i jeden przejazd awaryjny w samym jego środku. Do jego drążenia zastosowano technologię NATM (.pl. Nowa Austriacka Metoda), która polega na wykorzystaniu samonośności góry. Dzięki temu wykorzystuje się naturalne rozkłady naprężeń skał, co znacząco ułatwia i przyśpiesza budowę.
Kolejnym elementem będzie zabezpieczenie całego wyrobiska. Potem nastąpią pracę związane z wykończeniem tunelu i ostateczne otwarcie go dla ruchu.
Z kolei prace nad tunelem TS-32 są wykonywane w technologi Cut&Cover. Oznacza to, że tunel powstaje w otwartym wykopie, gdzie stawiana jest teraz żelbetowa konstrukcja.
Szacuje się, że cała trasa zostanie udostępniona kierowcom w pierwszej połowie 2024 roku.
źródło: www.gov.pl
Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…
Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…
Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…
Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…
MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…