Jednym z namacalnych dowodów na to, że szczyt klimatyczny ONZ w Glasgow faktycznie się odbył, jest zamaszysty podpis Håkana Samuelssona (prezesa firmy Volvo Cars) na deklaracji o zerowej emisji w transporcie drogowym.
Tym samym Volvo Cars zobowiązało się na oczach liderów wielu państw, a nawet liderów branży motoryzacyjnej, że do 2040 roku wycofa z rynku swoje pojazdy spalinowe. Aczkolwiek przewiduje się, że Volvo nie będzie trzymać się sztywno tych założeń, ponieważ planuje zrobić to dziesięć lat wcześniej. Podsumowując, do 2030 Volvo pragnie, aby 100% jej oferty stanowiły samochody całkowicie elektryczne.
Nasz plan, aby do 2030 r. stać się producentem samochodów wyłącznie elektrycznych, jest jednym z najbardziej ambitnych w branży, ale nie możemy sami zrealizować celu, jakim jest transport o zerowej emisji. Dlatego cieszę się, że mogę stanąć ramię w ramię tutaj, w Glasgow, z kolegami z branży i przedstawicielami rządów podczas podpisywania deklaracji. Nadszedł czas na działania w dziedzinie klimatu.
Håkan Samuelsson
Dodatkowo, aby zmotywować inne marki, Volvo postanowiło przyśpieszyć proces ograniczania emisji CO2 i dobrowolnie rozpoczęło wewnętrzną wycenę emisji. Postanowiono, że każda tona gazu będzie wyceniona na 1000 koron szwedzkich, co przekracza cenę zalecaną przez Międzynarodową Agencję Energii.
Każdy projekt samochodu będzie sprawdzany pod kątem jego wpływu na środowisko. Na każdą przewidywaną tonę CO2, która zostanie wytworzona w trakcie produkcji i eksploatacji pojazdu, zostanie nałożony odpowiedni koszt. Zatem Volvo będzie motywować samo siebie, aby ograniczyć koszty produkcji poprzez ograniczanie emisji CO2.
Globalna i uczciwa cena CO2 ma kluczowe znaczenie dla spełnienia ambicji klimatycznych przez świat, a wszyscy musimy zrobić więcej. Jesteśmy przekonani, że postępowe firmy powinny przejąć inicjatywę, ustalając wewnętrzną cenę emisji CO2. Oceniając przyszłe samochody pod kątem ich rentowności skorygowanej o opłatę emisyjną, przyspieszymy działania zmniejszające te emisje oraz identyfikujące źródła ich powstawania.
Björn Annwall, dyrektor finansowy Volvo Cars
źródło: www.volvocars.com