Warning: Trying to access array offset on false in /home/server602317/ftp/wp/wp-content/plugins/schema/includes/integrations/amp.php on line 29
Volvo może być bezpieczniejsze? - Oferta - Dealer - Volvo - Tychy
Aktualności w Volvo

Volvo może być bezpieczniejsze?

Tak. Nie chcąc jednak kończyć artykułu na jednym słowie, opiszemy jeszcze jak to jest możliwe i co z tego wyniknie.

Nic tak nie poprawia przepływu informacji jak komunikacja na bieżąco. Nowe modele Volva, oczywiście za zgodą kierowców, będą przesyłać dane w czasie rzeczywistym do inżynierów Volvo Cars oraz firmy Zenseact, która opracowuje oprogramowania do systemów jazdy autonomicznej.

Informacje będą pobierane z licznych czujników montowanych w pojazdach. Spośród nich należy wymienić radar LiDAR, który analizuje otoczenie dzięki pomiarowi światłem laserowym. Uzyskane dane pomogą w rozwoju prac nad systemami bezpieczeństwa oraz przyszłymi systemami jazdy autonomicznej.

Dysponując danymi w czasie rzeczywistym możemy rozwijać nasze systemy w ciągu dni zamiast lat. Danych zbieranych w czasie rzeczywistym jest znacznie więcej, dlatego możemy skuteczniej wprowadzać udoskonalenia w zakresie bezpieczeństwa.

Ödgärd Andersson, szef firmy Zenseact

Mając na uwadze, że dane z tysięcy pojazdów na całym świecie nie zmieszczą się na dyskietce, Volvo Cars oraz Zenseact planują budowę ośrodka obliczeniowego. Ośrodek będzie w stanie magazynować do 225 milionów gigabitów danych i analizować je w stosunkowo krótkim czasie dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji.

Bezpieczeństwo to część naszego dziedzictwa, podstawa firmy. Ale dziś kluczową rolę gra także software. I o ile wciąż będziemy korzystać z 50 lat doświadczeń naszego zespołu badania wypadków, do badań wirtualnych włączymy sztuczną inteligencję.

Mats Moberg, szef działu R&D w Volvo Cars

Pierwszym pojazdem dostarczającym dane na bieżąco, będzie zupełnie nowy SUV elektryczny, którego projekt koncepcyjny było nam dane już podziwiać. Pojazd będzie wyposażony we wspomniany system LiDAR i system jazdy autonomicznej, które umożliwią jeszcze efektywniejsze unikanie kolizji. Ostatecznym celem jest pojazd, który uchroni życie kierowcy, nawet kiedy ten nie będzie reagował na ostrzenia o możliwym wypadku. Wtedy samochód zmieni się z dodatkowej pary oczy na dodatkową parę rąk i przejmie kontrolę, aby uniknąć zderzenia.

źródło: www.volvocars.com

MuscleCars

Recent Posts

Volvo EX30 – najlepszy samochód miejski 2024 roku na świecie

Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…

3 tygodnie ago

„Wybuchowe” place budów

Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…

4 tygodnie ago

Volvo Car Poland – rekordowy udział w rynku i liczba rejestracji w 2023 roku

W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…

2 miesiące ago

Ulepszenia samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz standaryzacja nazw w Volvo Cars

Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…

2 miesiące ago

Przetargi zaplanowane do ogłoszenia w 2024 r.

Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…

4 miesiące ago

EM90 – nowy minivan klasy Premium

MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…

6 miesięcy ago