Tak. Nie chcąc jednak kończyć artykułu na jednym słowie, opiszemy jeszcze jak to jest możliwe i co z tego wyniknie.
Nic tak nie poprawia przepływu informacji jak komunikacja na bieżąco. Nowe modele Volva, oczywiście za zgodą kierowców, będą przesyłać dane w czasie rzeczywistym do inżynierów Volvo Cars oraz firmy Zenseact, która opracowuje oprogramowania do systemów jazdy autonomicznej.
Informacje będą pobierane z licznych czujników montowanych w pojazdach. Spośród nich należy wymienić radar LiDAR, który analizuje otoczenie dzięki pomiarowi światłem laserowym. Uzyskane dane pomogą w rozwoju prac nad systemami bezpieczeństwa oraz przyszłymi systemami jazdy autonomicznej.
Dysponując danymi w czasie rzeczywistym możemy rozwijać nasze systemy w ciągu dni zamiast lat. Danych zbieranych w czasie rzeczywistym jest znacznie więcej, dlatego możemy skuteczniej wprowadzać udoskonalenia w zakresie bezpieczeństwa.
Ödgärd Andersson, szef firmy Zenseact
Mając na uwadze, że dane z tysięcy pojazdów na całym świecie nie zmieszczą się na dyskietce, Volvo Cars oraz Zenseact planują budowę ośrodka obliczeniowego. Ośrodek będzie w stanie magazynować do 225 milionów gigabitów danych i analizować je w stosunkowo krótkim czasie dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji.
Bezpieczeństwo to część naszego dziedzictwa, podstawa firmy. Ale dziś kluczową rolę gra także software. I o ile wciąż będziemy korzystać z 50 lat doświadczeń naszego zespołu badania wypadków, do badań wirtualnych włączymy sztuczną inteligencję.
Mats Moberg, szef działu R&D w Volvo Cars
Pierwszym pojazdem dostarczającym dane na bieżąco, będzie zupełnie nowy SUV elektryczny, którego projekt koncepcyjny było nam dane już podziwiać. Pojazd będzie wyposażony we wspomniany system LiDAR i system jazdy autonomicznej, które umożliwią jeszcze efektywniejsze unikanie kolizji. Ostatecznym celem jest pojazd, który uchroni życie kierowcy, nawet kiedy ten nie będzie reagował na ostrzenia o możliwym wypadku. Wtedy samochód zmieni się z dodatkowej pary oczy na dodatkową parę rąk i przejmie kontrolę, aby uniknąć zderzenia.
źródło: www.volvocars.com