Sprzedaż Volva na przestrzeni ostatnich dwóch lat była dosyć stabilna, co w obliczu pandemii oraz wojny na Ukraine jest niemałym sukcesem. W 2022 roku zamówiono tylko 61 samochodów mniej niż w w 2021!
2021 – 11 014 zarejestrowanych Volvo
2022 – 10 974 zarejestrowanych Volvo
Do rekordu zabrakło nam jedynie 61 aut co związane jest wyłącznie z przedłużającym się procesem ich dostarczenia. W styczniu bieżącego roku nasza marka zanotowała 766 rejestracji (+58% YTD), ale tempo produkcji będzie szybko rosło. Mamy idealną bazę, by zakończyć ten rok doskonałym wynikiem. Popyt na modele XC60, XC40 i XC90 wciąż jest ogromny.
Emil Dembiński – prezes Volvo Car Poland.
Polacy najchętniej wybierali SUV’y, podtrzymując tendencję ostatnich lat. Absolutnym hitem sprzedażowym był natomiast model XC60. Prawie połowę (49%) wszystkich zarejestrowanych samochodów Volvo w Polsce stanowił właśnie XC60. Na drugim miejscu (24%) uplasował się model XC40, a na trzecim (12%) największy SUV marki – XC90. Najrzadziej rejestrowanym modelem okazał się V90 CC, którego zamówiono 94 razy.
Co istotne, prawie połowa nabywców samochodów Volvo, zdecydowała się na model z napędem na cztery koła, a prawie wszyscy (99%) wybrało automatyczną skrzynię biegów. To ostatnie wiąże się z faktem wycofania z polskiej oferty modelu XC40 T2, który był ostatnim modelem wyposażonym w manualną skrzynię biegów.
Rośnie także sprzedaż modeli hybrydowych i elektrycznych. W Polsce samochody elektryczne (BEV) stanowiły 3% sprzedaży, a hybrydowe (Plug-In) aż 10%. Samochody z napędem diesla wybrało 31% kupujących, a przeważająca większość, 56%, wybrało pojazdy benzynowe. NIestety fani diesla muszą się pośpieszyć z zakupami, ponieważ w przyszłym roku Volvo planuje wycofać tę wersję napędu ze swojej oferty.
źródło: www.volvocars.com