Przykładowo, jeżeli jesteś właścicielem pojazdu elektrycznego, to od korków może uratować cię buspas. Ustawodawca uznał, że ten pas jest przeznaczony dla pojazdów pomagających zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza, czyli pojazdów komunikacji zbiorowej i elektrycznych.
Tekst ustawy brzmi następująco:
Art. 148a. 1. Do dnia 1 stycznia 2026 r. dopuszcza się poruszanie pojazdów elektrycznych, (…) po wyznaczonych przez zarządcę drogi pasach ruchu dla autobusów
Aczkolwiek bardzo zacięty służbista z „lizakiem” za paskiem, będzie mógł i tak Cię ukarać, w bardzo konkretnych wyjątkach, jeśli konkretna droga rządzi się własnymi prawami.
Art. 148a. 2. Zarządca drogi może uzależnić poruszanie się pojazdów elektrycznych po wyznaczonych pasach ruchu dla autobusów od liczby osób poruszających się tymi pojazdami.
Dodatkowym atutem jest oszczędność podczas parkowania, ponieważ pojazdy elektryczne zawsze zwolnione są z opłat za postój w strefie płatnego parkowania. Jest to dodatkowo uargumentowane faktem, że przy takich parkingach umieszczane są miejsca ładowania samochodów elektrycznych, a płacenie za prąd i parking jednocześnie nie zachęcałoby do ich wykorzystywania.
Pamiętajmy natomiast, że mowa tutaj o samochodach w pełni elektrycznych. Hybrydy oraz hybrydy plug-in nie są tym prawem objęte.
zdjęcie: www.volvocars.pl
Światowy sukces najmniejszego z gamy samochodów Volvo, w pełni zelektryfikowanego modelu EX30. Model został zaprezentowany…
Pociski artyleryjskie, moździerze i granaty: z takimi wspomnieniami wojennej przeszłości można się spotkać podczas budowy…
W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku…
Idąc z duchem trwającej obecnie transformacji w kierunku bycia producentem wyłącznie samochodów elektrycznych do 2030…
Aż 215 km - tyle wyniesie łączna długość odcinków dróg, na które w tym roku…
MPV (Multi Purpose Vehicle) to samochód wielofunkcyjny, który w zależności od aranżacji wnętrza może pełnić…