W celu poprawienia osiągów modeli Recharge z serii 60 i 90 (S60, V60, XC60, S90, V90 i XC90) Volvo zrewolucjonizowało hybrydowe systemy napędowe. Głównym celem było umożliwienie miejskim kierowcom na codziennie dojazdy wyłączenie w trybie elektrycznym pojazdu.
Dzięki mocniejszym silnikom elektrycznym i powiększonej pojemności akumulatorów, modele PHEV będą mogły przejechać nawet 90 kilometrów na jednym ładowaniu. Jako że, według badań firmy konsultingowej Sigma, statystyczny kierowca pokonuje w dni robocze około 50 kilometrów, można śmiało stwierdzić że Volvo osiągnęło swój cel. Kierowcy, którzy ładują swoje hybrydy we własnym domu, nie będą musieli przejmować się na codzień wahaniami cen paliw.
Jest rok 2021 i kierowcy nie powinni polegać wyłącznie na benzynie lub oleju napędowym podczas dojazdów do pracy. Nasze najnowsze hybrydy plug-in zapewniają idealny zasięg na napędzie elektrycznym potrzebny w codziennym życiu większości ludzi.
Henrik Green, dyrektor ds. technologii w Volvo Cars
Największą rewolucją jest skonstruowanie nowej baterii z trzecią warstwą ogniw, która zwiększyła pojemność akumulatorów z 11,6 kWh do 18,8 kWh. Z kolei nowe silniki elektryczne zwiększą moc pojazdów nawet o 65%. Ten fakt nie obejdzie się bez echa, ponieważ zwiększyła ona moc modelu Recharge T8 do 455 KM, co uczyniło ten model najmocniejszym samochodem w historii Volvo.
Prowadzenie hybrydy typu plug-in jest często krokiem w kierunku przejścia na w pełni elektryczną wersję. Wierzymy, że ta modernizacja pokaże wielu, że jazda na napędzie elektrycznym to przyszłość i przybliży nas do naszej ambicji na rok 2030, by stać się w pełni elektrycznym.
Henrik Green, dyrektor ds. technologii w Volvo Cars
źródło: www.volvocars.com