Torslanda jest neutralna dla klimatu!

Torslanda jest neutralna dla klimatu!

Volvo właśnie udowodniło, że można wyprodukować samochód bez jakiegokolwiek negatywnego wypływu na środowisko naturalne. Wynik ten osiągnęła fabryka samochodów w dystrykcie Torslanda, na obrzeżach szwedzkiego miasta Gothenburg, która oficjalnie stała się neutralna dla klimatu.

Co prawda, trzy lata temu ten sam status osiągnęła placówka Volvo w Skövde, aczkolwiek zakład ten zajmuje się produkcją silników, a nie całych pojazdów jak fabryka w Torslanda.

Pierwsze innowacje wprowadzono tam już w 2008, kiedy to jej linie produkcyjne zostały zasilone zieloną energią. Dzięki ostatnim zmianom również ogrzewanie fabryki jest zasilane energią odnawialną, co dało wynik 100% neutralności dla klimatu.

Elektrownia cieplna, która zaopatruje fabrykę w Torslanda pozyskuje prąd w 50% z biogazu i 50% z ciepłownictwa komunalnego poprzez przemysłowe ciepło odpadowe.

Warto wyjaśnić co oznacza bycie neutralnym dla klimatu. Wedle definicji, którą kieruje się Volvo Cars, można ją osiągnąć kiedy „nie odnotowuje się wzrostu netto emisji gazów cieplarnianych do atmosfery w wyniku zużycia energii elektrycznej i ogrzewania przez zakład”.

Ustanowienie Torslandy jako naszej pierwszej neutralnej dla klimatu fabryki samochodów to znaczący kamień milowy. Zobowiązujemy się do osiągnięcia neutralności klimatycznej sieci produkcyjnej do 2025 r. To osiągnięcie pokazuje naszą determinację z jaką pracujemy nad zmniejszeniem naszego wpływu na środowisko.

Javier Varela, szef ds. operacji przemysłowych i jakości w Volvo Cars

Co równie ciekawe, Volvo Cars potrzebuje coraz mniej prądu do wytworzenia pojedynczego pojazdu. Rocznie zostaje oszczędzone około 7 000 megawatogodzin (MWh), co odpowiada zużyciu ponad 450 gospodarstw domowych w Szwecji. Ten wynik jednak nie jest wystarczająco satysfakcjonujący, ponieważ Volvo planuje dodatkowe zmiany w systemach oświetlenia, co powinno oszczędzić dodatkowe 20 000 MWh rocznie. Wszystkie te zmiany mają na celu zmniejszenie zużycia prądu do produkcji jednego samochodu o 30%. Kalkuluje się, że ten wynik zostanie osiągnięty na przestrzeni najbliższych pięciu lat.

źródło: www.volvocars.com