W ubiegłym roku zarejestrowano ponad 12,5 tys. samochodów Volvo, co zwiększyło udział firmy w rynku do 2,6%. W Polsce najpopularniejszym modelem jest Volvo XC60, stanowiące około 50% całej sprzedaży. Model ten od 15 lat jest liderem segmentu premium, wyprzedzając najbliższego konkurenta o prawie 30% w sprzedaży jednostkowej.
Polacy gustują w SUV-ach. Stanowią one dużą część oferty Volvo. Jeśli chodzi o modele marki, ten właśnie model wybiera aż 82% klientów. Drugim modelem na podium popularności jest Volvo XC40 z 20% udziałem w sprzedaży. Następnie największy z modeli Volvo – XC90, którego udział w sprzedaży wynosi 13%. Wszystkie pozostałe oferowane modele osiągnęły łącznie 18%.
Jeśli chodzi o rodzaj napędu, Polacy pozostają tradycjonalistami – 52% spośród sprzedanych samochodów było wyposażonych w silniki benzynowe, a 33% w silniki Diesla. Modele z możliwością ładowania osiągnęły ponad 15%, 12% Hybrydy typu plug-in PHEV, a 3% pojazdy w pełni elektryczne BEV.
Volvo spodziewa się, że wyniki w 2024 r. będą inne, ponieważ produkty firmy zdecydowanie idą w kierunku mobilności elektrycznej.
O wysoką pozycję w Polsce będą rywalizować najnowsze pojazdy elektryczne oraz pojazdy, które w tym roku zadebiutowały na drogach – EX30, czyli najmniejszy SUV w rodzinie segmentu B, oraz EX90, największy i najbardziej reprezentacyjny.
Oferta pojazdów elektrycznych Volvo stale się poszerza, ale firma ogłosiła dalsze udoskonalenia pojazdów hybrydowych typu plug-in.
W skali globalnej Volvo Cars ustanowiło w 2023 r. nowy rekord, osiągając roczną sprzedaż na poziomie 708 716 samochodów, co oznacza wzrost o 15% rok do roku.
W poprzednim roku największym rynkiem Volvo była Europa z 42% udziałem, mającym nakład 300 000 egzemplarzy, za nią plasowały się Chiny z 24% udziałem, a na trzecim stopniu podium Stany Zjednoczone z 18% udziałem w sprzedaży marki.
źródło: media.poznajvolvo.pl