Volvo ogranicza emisję CO2 szybciej niż Unia Europejska.

Volvo ogranicza emisję CO2 szybciej niż Unia Europejska.

Volvo Cars zmniejszyło emisję  CO2 sprzedawanych przez siebie samochodów o poziom niżej niż zakładają wytyczne Unii Europejskiej. Komisja Europejska ustala indywidualnie limity dla każdego producenta, a Volvo dzięki długiej kampanii elektryfikacyjnej swoich pojazdów, spełniła te kryteria z łatwością.

W rezultacie, Volvo Cars i Polestar, jako Volvo Car Corporation, zawarły umowę z Fordem i zaoferowali swoje nadwyżki emisji CO2 zgodnie z założeniami systemu pooling. Volvo Cars Corporation zapowiedziało, że cały zysk zostanie przeznaczony na rozwój zielonych technologii.

Dla Volvo Car Group przyszłość jest elektryczna, a my przekształcamy naszą firmę poprzez konkretne działania. Cieszę się, że spełniamy nasze cele w zakresie redukcji CO2. Dowodzi to, że nasza strategia jest odpowiednia dla naszej firmy i dla planety. 

Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Warto zaznaczyć, że Volvo Cars jako pierwszy producent samochodów zobowiązał się do pełnej elektryfikacji swoich pojazdów. Również jako jedyna marka na rynku, oferuje każdy swój model w wersji hybrydowej typu plug-in. Dodatkowo, Volvo Cars pracuje intensywnie aby wprowadzić szereg pojazdów w pełni elektrycznych. Pierwszym takim pojazdem będzie XC40 Recharge, którego na polskich drogach zobaczymy już w przyszłym roku.

Efekt intensywnych prac jest widoczny gołym okiem. Już trzech kwartałach udział hybryd plug-in w europejskiej sprzedaży Volvo Cars wynosił ponad 25%. Marka planuje aby już w 2025 roku połowę jej sprzedaży stanowiły samochody w całości elektryczne, a drugą połowę – hybrydowe.

Strategia elektryfikacji Volvo Cars jest częścią ambitnego planu klimatycznego, w ramach którego do 2040 r. Firma zamierza stać się firmą neutralną dla klimatu. Plan wykracza poza kwestię emisji spalin poprzez elektryfikację. Firma zajmie się również emisją dwutlenku węgla w swojej sieci produkcyjnej i szerszej działalności, łańcuchu dostaw oraz poprzez recykling i ponowne wykorzystanie materiałów.

Pierwszym, namacalnym krokiem w kierunku realizacji celu na 2040 r. jest zmniejszenie śladu węglowego w całym cyklu życia samochodu o 40% w latach 2018-2025, w tym poprzez redukcję emisji spalin z rury wydechowej o 50% na samochód.

www.volvocars.pl

Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo Volvo