Symbol skandynawskiego luksusu

Symbol skandynawskiego luksusu

Nowy SUV marki Volvo – EX90 – ma być kwintesencja luksusu i komfortu z jakiego słyną nowoczesne samochody premium.

Projektanci Volvo Cars oparli się na skandynawskich pryncypiach, czyli na prostocie i naturalnych materiałach. W środku EX90 nie znajdziemy niefunkcjonalnych ozdobników, ani zbędnych dodatków. Nie poczujemy także zapachu skórzanej tapicerki. Ekologiczne trendy poskutkowały stworzeniem i wykorzystaniem nowoczesnego materiału Nordico, o którym pisaliśmy tutaj.

Nordico jest połączeniem ekologicznych materiałów pochodzących z recyklingu oraz ze skandynawskich lasów. Stamtąd także wywodzą się drewniane panele EX90, które w połączeniu z odpowiednim naświetleniem, reprezentują skandynawskie postrzeganie elegancji. Nordico nie jest jednak jedynym wyborem, ponieważ Volvo Cars oferuje także wykończenie z wełny, pochodzącej ze sprawdzonych hodowli zwierząt.

Dodatkową zaletą jest możliwość personalizacji samochodu. Użytkownik ma do wyboru siedem różnych zestawów kolorystycznych do wykorzystania w kabinie, które idealnie współgrają z tapicerką oraz lakierem. Kolory zostały dobrane tak, aby sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów, aczkolwiek wszystkie nawiązują swoim charakterem do przyrody krajów północy.

Wybieramy materiały zgodne z naszymi wartościami. Zrywają one z tradycyjnym pojęciem luksusu w branży samochodowej i stanowią odbicie naszych skandynawskich korzeni. W projektowaniu nowego Volvo EX90 punktem wyjścia był maksymalny komfort użytkownika (…). Wnętrza Volvo EX90 to wynik dekad doświadczeń i innowacji. Dla nas projekt wnętrza i dobór materiałów to proces nauki, ciągłych zmian opartych na opiniach klientów, kolejne innowacje i odpowiedzialne decyzje dotyczące wyboru materiałów.

Cecilia Stark. Senior Design Manager

źródło: www.volvocars.com